La inceputul acestui an, Apple a incheiat un acord cu Major League Baseball pentru a difuza jocurile de vineri seara. Incepand de anul viitor, fanii Major League Soccer in Statele Unite vor putea transmite in flux si meciurile acelei ligi. Producatorul de iPhone a anuntat in cursul zilei de marti un acord pe 10 ani cu MLS pentru un nou serviciu de streaming care va exista exclusiv prin aplicatia sau site-ul sau Apple TV. Conform termenilor acordului, despre care se zvoneste ca are o valoare de cel putin 250 de milioane de dolari, potrivit surselor Sports Business Journal, Apple castiga drepturi de streaming pentru „toate meciurile MLS, Cupa Ligii si anumite meciuri MLS NEXT Pro si MLS NEXT”. Apple a adaugat ca noul serviciu va permite fanilor sa-si urmareasca echipa locala pe piata lor de acasa „fara intreruperi de difuzare locala sau fara a fi nevoie de un pachet traditional de televiziune cu plata”. Jocurile vor fi disponibile la 1080p HD.
„Pentru prima data in istoria sportului, fanii vor putea accesa totul dintr-o liga sportiva profesionista majora intr-un singur loc”, a declarat Eddy Cue, vicepresedinte senior pentru servicii Apple, intr-un comunicat. El a afirmat ca oferta Apple nu va avea „nicio fragmentare, nicio frustrare – doar flexibilitatea de a te inscrie pentru un serviciu convenabil care sa-ti ofere totul despre MLS”. O mutare interesanta avand in vedere faptul ca vorbim despre fotbal si nu despre fotbal american (handegg sau rugby ce vor ei sa creada ca e fotbal adevarat avand in vedere ca intre un american si un european o sa existe intodeauna un debate care e fotbal intre handegg si soccer). Acordul Apple cu MLS este cel mai recent din ceea ce pare a fi un efort tot mai mare din partea gigantului tehnologic de a deveni o destinatie pentru sport. Compania a primit deja laude pentru emisiunile sale TV precum Ted Lasso si filmul castigator al Oscarului CODA de la lansarea serviciului Apple TV Plus de 5 USD pe luna in 2019.
Trecerea Apple in sport aduce insa noi întrebari. Nu a fost imediat clar cat va percepe Apple pentru noul serviciu de streaming MLS, de exemplu. Compania spune ca „un numar limitat de meciuri” va fi disponibil gratuit, in timp ce cei care platesc pentru serviciul sau Apple TV Plus vor putea urmari o „o selectie larga de meciuri MLS si Cupa Ligii” ca parte a abonamentului obisnuit. Fanii hardcore vor avea optiunea de a plati pentru un serviciu all-in suplimentar. Meciurile MLS au fost difuzate anterior pe ESPN Plus, desi asta era doar pentru jocurile din afara pietei. Meciurile locale puteau fi vizionate intr-o retea sportiva regionala, ceea ce insemna de obicei necesitatea unui pachet TV prin cablu, satelit sau costisitor.
Similar cu acordul MLB, Apple va face jocurile disponibile in aplicatia Apple TV care se gaseste pe o serie de dispozitive si platforme, inclusiv iPhone, iPad-uri, Mac-uri, casete Apple TV, console de jocuri si platforme smart TV precum Amazon Fire TV, Google TV si Roku. Desi Apple inca nu are o aplicatie Android pentru telefoane sau tablete, fanii cu acele dispozitive vor putea transmite jocuri in flux pe tv.apple.com. Pe langa meciurile live, Apple va difuza si o „emisiune saptamanala de meciuri live” pentru fanii care doresc sa tina pasul cu toata actiunea. Dupa obtinerea drepturilor pentru MLS, Apple continua sa-si construiasca lista de drepturi de streaming sportiv. Dincolo de acordul MLB, care are Apple TV drept casa exclusiva pentru doua meciuri de baseball de vineri seara in fiecare saptamana, se zvoneste puternic ca compania este locul de aterizare pentru NFL Sunday Ticket, dupa ce o exclusivitate cu DirecTV expira după viitorul sezon NFL 2022.